Friday 22 de November de 2024

O Concello promove un programa de musicoterapia para persoas con necesidades especiais de centros da cidade


O Goberno municipal renova a súa aposta pola pedagoxía musical para a inclusión de escolares dos centros educativos de Aspronaga, Nosa Señora do Rosario e Grande Obra de Atocha

O Concello da Coruña dará continuidade este curso escolar ao programa de musicoterapia e pedagoxía musical orientado á integración e mellora do desenvolvemento educativo, emocional e social de persoas con necesidades educativas especiais. O programa desenvolverase a través da Concellería de Educación, Formación e Innovación Tecnolóxica, en colaboración coa Fundación Emalcsa, nos centros de educación especial Nosa Señora do Rosario e Nosa Señora de Lourdes-Aspronaga, así como no centro educativo A Grande Obra de Atocha.

O Goberno de Inés Rey implantou o programa de musicoterapia no curso 2019-2020 e, desde entón, o seu desenvolvemento foi valorado como altamente positivo, xa que contribuíu, de maneira moi importante, ao proceso educativo, cultural e inclusivo do alumnado participante. Por iso, e co obxectivo de darlle continuidade ao proxecto, o pasado martes reuniuse a Comisión Mixta integrada por representantes da Fundación Emalcsa e da Concellaría de Educación, encargada de deseñar e coordinar as actuacións desta iniciativa, á fronte da cal figura, Iria Rajal Rouco, adxudicataria do desenvolvemento do programa, que é titulada en Teatro Lírico e en Pedagoxía Musical pola Escola Superior de Canto de Madrid, e que ademais conta cun máster en musicoterapia impartido polo Instituto Superior de Estudos Psicolóxicos de Madrid e a Universidade de Vic.

O programa de musicoterapia, no que participarán máis de 60 estudantes con necesidades especiais, atópase enmarcado dentro do catálogo de programas educativos municipais denominado Coruña Educa e para o seu desenvolvemento formalizouse un protocolo de colaboración entre a Concellería de Educación, Formación e Innovación Tecnolóxica e a Fundación Emalcsa, mediante o que se regula a súa execución e realización. O investimento municipal será de 75.840 euros, distribuídos nos cursos escolares 2024/25 e 2025/26, estando prevista, ademais, a prórroga deste programa durante outros dous cursos máis.

Musicoterapia

A musicoterapia consiste no uso da música, utilizando todos os seus elementos (son, ritmo, melodía e harmonía), co fin de facilitar e promover a comunicación, a aprendizaxe, mobilización e expresión, xunto con outros obxectivos terapéuticos relevantes para atender ás necesidades físicas, psíquicas, sociais e cognitivas.

Trátase, por tanto, dun proceso creado para facilitar e promover a comunicación, as relacións, a aprendizaxe, o movemento, a expresión, a organización e outros obxectivos terapéuticos relevantes, para así satisfacer as necesidades físicas, emocionais, mentais, sociais e cognitivas. Ten como fin desenvolver potencialidades ou restaurar as funcións da persoa, de tal maneira que poida lograr unha mellor integración e, consecuentemente, unha mellor calidade de vida.
“O Goberno de Inés Rey entende que a promoción da inclusión social a través da arte e da cultura, así como da igualdade de acceso a unha educación e formación inclusivas e de calidade, son actividades imprescindibles para asegurar o desenvolvemento dos vínculos comunitarios e a educación social”, indicou o concelleiro de Educación e Innovación Tecnolóxica, Juan Ignacio Borrego. Por isto, considera fundamental enxalzar o valor da música como medio, como ferramenta, cuxo propósito se dirixa, entre os seus fins, á educación e ao cambio social, poñendo en valor as diferenzas e a diversidade como motor deste cambio.

O programa de musicoterapia enmárcase por tanto dentro deste contexto e, nas sesións deseñadas e realizadas por Iria Rajal, trabállase con técnicas activas e receptivas en catro aspectos principais para os participantes, como son o desenvolvemento psicomotriz, o vogal e da linguaxe, o afectivo-cognitivo e o impulso da interacción social.

Desta maneira, promóvense a implicación activa do alumnado con técnicas orientadas ao traballo da linguaxe corporal, o pensamento simbólico, a escoita, a execución, o movemento e a improvisación musical, facendo énfase na creatividade e a autoexpresión; complementándose con outras técnicas, como a vibroacústica ou sonoterapia, a cal promove a escoita e percepción de sons, frecuencias e vibracións que emiten os instrumentos específicos desta técnica, como son os diapasóns terapéuticos, cuncos de cristal de cuarzo e tibetanos, tandrum, entre outros.