No seu percorrido, o presidente do Goberno e a ministra deFomento comprobaron, entre outros, os avances de obra no túnel de Prado, que conta con dous tubos de 7,6 km
O presidente do Goberno, Mariano Rajoy, e a ministra de Fomento,Ana Pastor, supervisaron as obras da conexión de alta velocidade entre Madrid e Galicia na provincia de Ourense no tramo comprendido entre esta capital galega e a localidade deLubián.
No seu percorrido, o presidente do Goberno e a ministra deFomento comprobaron, entre outros, os avances de obra no túnel de Prado, que conta con dous tubos de 7,6 km, con 52 m2 de sección libre e 4,4 m de raio cada un.
O túnel de Prado, cuxa execución supón un investimento global de 201,5 millóns de euros, encóntrase no subtramo Prado-Porto (9,1km) dentro do tramo Lubián-Ourense da liña de alta velocidade, que dará continuidade aos tramos Olmedo-Zamora, cuxa entrada en servizo está prevista para este ano, e Zamora-Lubián que, unha vez concluídos, permitirán completar a conexión completa de Galicia á rede de alta velocidade, en 2018.
Nestes momentos, entre Lubián e Taboadela, nas proximidades da capital ourensana, xa se encontran finalizadas as obras de plataforma no subtramo Miamán-ponte Ambía, de 6,7 km, e o resto de subtramos encóntranse en execución.
Compromiso con Galicia
O avance nos traballos da LAV Madrid-Galicia pon de manifesto o nivel de compromiso do Goberno e o Ministerio de Fomento coa comunidade autónoma de Galicia, que se traduciu nuns presupostos de investimentos globais por valor de máis de 3.500 millóns de euros para a conexión de alta velocidade ao longo desta lexislatura, aos que hai que engadir os investimentos previstas nosPGE 2016, que ascenden a 1.076,9 millóns de euros, dos que
733,7 son en Galicia.
Os investimentos na comunidade autónoma galega centráronse en dúas infraestruturas ferroviarias de primeira orde para o seu desenvolvemento social e económico : o tramo Olmedo-Ourense dafutura Liña de Alta Velocidade Madrid-Galicia, e o Eixe Atlántico, de aproximadamente 250 km de lonxitude, que conecta dende abril as cidades da Coruña, Santiago de Compostela, Pontevedra e Vigo.
Neste sentido hai que sinalar que, para completar o Eixe Atlántico, foi necesario investir máis de 830 millóns de euros ao longo dapresente lexislatura.
Estas inversiones han permitido que entre los años 2012 y 2015 se haya dado un importante impulso a la conexión Madrid-Galicia de alta velocidad, con el objetivo de cumplir el compromiso de poner a disposición de los ciudadanos gallegos un transporte de altas prestacións en 2018, con importantes aforros nos tempos de viaxe, e que se concretarán nunha redución de 30 minutos de modo directo unha vez que entre en servizo, ao longo deste ano, a conexión Olmedo-Zamora.
Liña de Alta Velocidade Madrid-Galicia
No resto de tramos que compoñen a Liña de Alta Velocidade Madrid-Galicia, as obras de plataforma encóntranse actualmente en execución, con diversos subtramos xa finalizados.
Así, todo o tramo Olmedo-Zamora (95 km) ten a plataforma rematada, e continúa en execución no tramo Zamora-Lubián (129 km), a excepción do acondicionamento do túnel de Padornelo (vía esquerda, de 7,3 km), que se encontra en fase de redacción de proxecto.
Polo que se refire á montaxe de vía e ás instalacións de enerxía (electrificación, catenaria, subestacións e telemando), as obras encóntranse en avanzado estado de execución entre Olmedo eZamora, e iniciadas entre a capital zamorana e Pedralba de la Pradería. Tamén están a executarse os traballos de instalacións de seguridade e comunicacións entre Olmedo e Zamora.
Así mesmo, encóntranse en fase de contratación licitación ou adxudicación) diversos contratos de subministración de balastro, travesas, carril e aparatos de vía.
Financiamento europeo
A LAV Madrid-Galicia está cofinanciada polo Fondo Europeo de
Desenvolvemento Rexional (FEDER).