Trátase de dotar dun terceiro carril á autoestrada, ao longo dos 5,9 km de trazado entre os enlaces de Cangas e Teis, incluíndo a ampliación da Ponte de Rande
A ministra de Fomento, Ana Pastor, acompañada polo presidente daXunta de Galicia, Alberto Núñez Feijóo, presidiu o acto de inicio das obras da ampliación da Autoestrada do Atlántico (AP-9), no tramo Cangas – Teis, incluíndo a ampliación da Ponte de Rande. A lonxitude do tramo é de 5,9 Km.
Durante a súa intervención, a ministra subliñou que “este impulso á AP-9 vai posibilitar maior mobilidade e benestar aos cidadáns deVigo e arredores, e maior competitividade ás empresas que operan na zona, ou que teñen aquí a súa sede”.
Na actualidade, a intensidade media diaria de vehículos que circulan por este tramo, sitúase en 50.000 vehículos/día de media, con puntas estivais nas que se superan os 60.000 vehículos/día. Existen ademais incrementos significativos de tráfico en horas punta.
O proxecto de ampliación de capacidade da Autoestrada do Atlántico AP-9, tramo Cangas – Teis mellora a capacidade nun carril por sentido en todo o tramo (5,9 km), incluíndo a Ponte de Rande.
O investimento total (obras, expropiacións e asistencias técnicas de control e vixilancia e redacción de proxecto) ascende a 143 millóns de euros, sendo o presuposto das obras de 130,7 millóns de euros. Dese presuposto total de obras, a ampliación da Ponte de Randesupón un presuposto de 76,3 millóns de euros.
Estas actuacións serán realizadas pola concesionaria da autoestrada, AUDASA, en virtude do convenio e do protocolo, que foi subscrito en 2011 e 2012 respectivamente entre esta e o Ministerio de Fomento.
Características Técnicas
O tramo de actuación Cangas- Teis, que inclúe a ampliación da Ponte de Rande de 5,9 km de lonxitude, discorre a través dos municipios de Vilaboa, Moaña e Redondela.
A ampliación da Ponte de Rande (ponte tensada) é o fito máis relevante da obra, que permitirá dotar dun terceiro carril á autoestrada AP-9, entre os enlaces de Cangas no PK 145 +180 ao de Enlace de Teis no 151 +100, mellorándose tanto a capacidade, coma o nivel de servizo ao longo de todo o tramo.
A sección da autoestrada ampliada chegará ao enlace de Teis con 6 carrís (3 por sentido), fronte aos 4 carrís actuais (2 por sentido), antes da saída cara a Vigo (AP-9 V). Mellórase polo tanto a capacidade actual en todo o tramo nun 50%.
A ampliación na ponte consiste en pegar terceiros carrís adxacentes ao exterior da plataforma actual, separados 6,75 metros respecto da actual plataforma. A base dos carrís ampliados é unha estrutura formada por un caixón e unha celosía exterior metálicos e unha lousa superior de formigón armado. Esta estrutura unirase ao taboleiro actual mediante celosías interiores metálicas espazadas entre si aproximadamente cada 10 metros en sentido lonxitudinal. No caixón metálico ancoraranse os extremos dos novos tirantes que á súa vez quedarán fixados no seu outro extremo nas cabezas das pilas actuais. Nos terceiros carrís da ponte o ancho libre de circulación será de 5,00 metros.
Na propia estrutura da Ponte prevense tres zonas de conexión entre os carrís da ampliación e a plataforma actual que permitirán, en caso de incidencia, desviar o tráfico.
A ministra de Fomento tamén asistirá hoxe ao inicio das obras de ampliación de capacidade na AP-9 en Santiago de Compostela. Neste caso, a AP-9 ampliará a súa capacidade en oito quilómetros no tramo Santiago Norte- Santiago Sur, remodelándose, ademais, o enlace de Sigüeiro.
Outras actuacións na AP-9
Así mesmo, o Ministerio de Fomento, dentro do vixente protocolo asinado coa sociedade concesionaria Audasa, está a impulsar outras actuacións na Autoestrada do Atlántico, que mellorarán decisivamente a súa conectividade coas cidades de Pontevedra e ACoruña.
Unha delas é a remodelación do enlace da AP-9 de PontevedraNorte (PK 129), o chamado ‘nó de Bomberos’. Esta actuación permitirá aumentar a funcionalidade, comodidade e capacidade deste enlace, mellorando a conectividade de Pontevedra coa AP-9, a través do novo “Ponte dás Correntes”, que conecta ambas as dúas marxes da ría de Pontevedra e que foi posto en servizo en 2012.
Tamén se remodelará o semienlace de Figueirido (Vilaboa), que une a N-550 coa AP-9 e que actualmente só permite os movementos en sentido Norte (Pontevedra). Será completado cos movementos en sentido Sur (Vigo). Con iso, pasará a ser un enlace completo, o que mellorará substancialmente a conectividade deVilaboa e a zona sur do termo municipal de Pontevedra. Neste enlace, ademais, conectará a futura autovía A-57, permitindo deste modo unha mellor integración, mallado e conectividade da Rede de Estradas do Estado.