Participan 35 equipos integrados por 175 alumnas e alumnos de 15 centros de educación Secundaria da cidade que terán que debater sobre a cuestión ‘ Determinan os hábitos actuais dos mozos o seu rendemento escolar? ‘
O concelleiro de Educación, Deportes e Xuventude, Francisco Mourelo, presentou esta mañá o primeiro Torneo Municipal do Debate Escolar, acompañado pola organizadora da iniciativa, Ana Formoso, no que participan 35 equipos integrados por 175 alumnas e alumnos que estudan ESO e Bacharelato en 15 centros de educación Secundaria da cidade: os colexios Compañía de María, Maristas Cristo Rey, Pais Franciscanos, Liceo a Paz, Montegrande, Santo Domingo, Escravas do Sagrado Corazón de Xesús, Fogar de Santa Margarida, Rías Altas, a Grande Obra de Atocha, San Juan Bosco Salesianos, Peñarredonda; e os institutos Monte dás Moas, Menéndez Pidal Zalaeta e Eusebio dá Guarda.
“Esta iniciativa pioneira na Coruña cumpre infinidade de obxectivos educativos. Obxectivos como mellorar a lectura comprensiva por medio da análise da información; aprender a escoitar e ser asertivo; expresar oralmente e de forma axeitada o pensamento propio; practicar a capacidade argumentativa; adquirir fluidez oral e comunicación non verbal; traballar en equipo; e adquirir valores como o respecto e a tolerancia ante a discrepancia de ideas”, destacou Mourelo.
Neste sentido, o concelleiro explicou a dinámica do torneo que xirará en torno á pregunta Determinan os hábitos actuais dos mozos o seu rendemento escolar?, cuestión á que farán fronte cada un dos grupos. Neste sentido, cada centro estará representado por un, dous ou ata tres equipos, formados por catro alumnos, podendo dispoñer dun quinto membro responsable da documentación que axude e fundamente a intervención dos oradores do seu equipo. Cada participante será libre de debater en calquera dos idiomas oficiais, galego ou castelán.
A intención do título do debate é o de provocar nos alumnos unha mentalidade autocrítica respecto ao seu comportamento académico, máis alá das críticas clásicas sobre a eficacia do sistema educativo ou a motivación ou non dos profesores; á vez que reflexionan sobre o que realmente poñen da súa parte para obter os resultados que obteñen”, explicou Mourelo.
O concelleiro indicou que cada equipo investigará e preparará dúas propostas: unha a favor e outra en contra; e, antes de comezar o debate, sortearase a proposta que defenderá cada equipo. Todos os debates serán arbitrados e avaliados por xuíces expertos. Estes actuarán como moderadores valorando a intervención dos equipos cos seguintes criterios:
– Estrutura da comunicación oral.
– Busca e análise de información.
– Selección de fontes de información e de evidencias nas que se basea o razoamento.
– Modulación da voz, dicción e vocabulario.
– Uso de xestos, miradas e dominio do espazo.
– Elaboración de argumentos relevantes e rigorosos co tema.
– Capacidade e rapidez para o enfrontamento dialéctico.
– Traballo en equipo.
Respecto ao desenvolvemento dos torneos, organizaranse do seguinte xeito:
– Fase preliminar, que se desenvolverá no CIFP Paseo dás Pontes, os días 20 e 23 de febreiro, de 15.00 a 20.00 horas. Constará de varias roldas, onde os equipos intervirán en debates eliminatorios. Finalizadas esta fase, os equipos ordenaranse segundo a puntuación obtida, clasificándose para a fase final os equipos coa puntuación máis alta.
– A fase final desenvolverase o día 24 de febreiro. Constará dunha primeira rolda cos cuartos de final e semifinais que se desenvolverán en horario de mañá no CIFP Paseo dás Pontes. “A final celebrarase na Ágora, onde se enfrontarán os dous equipos finalistas cun xuíz de excepción: Manuel Campo Vidal, moderador histórico do primeiro debate televisado que impartirá unha conferencia sobre oratoria aos asistentes ao acto mentres o xurado delibera o veredicto final”, destacou o concelleiro.
“Este torneo -continuou-, é a oitava acción lingüística do programa educativo municipal Coruña Lenguas e ten como obxectivo prioritario organizar o debate público entre os estudantes de secundaria coruñeses para que adquiran e practiquen unha capacidade dialéctica e argumentativa, así como unha serie de competencias estratéxicas tanto en galego coma en castelán, que os ensinen a convencer pola demostración obxectiva de ideas e non pola especulación e a demagoxia,”.
O concelleiro de educación explicou que, durante o primeiro trimestre deste curso escolar, se impartiu na Ágora formación aos profesores de cada un dos centros participantes responsables de cada un dos equipos. Estes profesores actúan como guías e orientadores, ensinando recursos técnicos e preparando cos estudantes a estrutura da súa intervención nos diferentes debates. En total, os alumnos e profesores participantes recibirán, ata o próximo 21 de febreiro, 40 horas de formación presencial e online.