O titular provincial explicou ante expertos do sector turístico e medios de comunicación os puntos fortes cos que conta a provincia, como o Camiño Inglés
“Temos unha oportunidade única de converter a nosa provincia en destino líder do Turismo Industrial Internacional, unha modalidade de turismo para a que existe unha demanda real,”. Así de tallante se mostrou o presidente da Deputación da Coruña, Diego Calvo, durante a presentación na Feira de Turismo Internacional (FITUR) de Madrid, na que presumiu de todos os atractivos cos que conta a provincia para atraer visitantes.
“O máis importante xa o temos: contamos co produto, as infraestruturas e as empresas”, indicou Calvo, e engadiu que “só restaba aglutinalo todo baixo unha marca común”. Iso é o que fixo a Deputación, que logrou unir sectores tan diferentes como o da conserva, o téxtil ou o naval baixo un mesmo nome, o do turismo industrial coruñés. Un tipo de turismo que na provincia naceu a través da ruta naval e seguiu coa conserveira para consolidarse o pasado verán co V Congreso Europeo de Turismo Industrial e III Crossroads of Europe, en Ferrol.
“Aínda que xa o sabiamos, naquel momento fomos quizais máis conscientes do peso do noso Turismo Industrial, que se encontra xa á altura de destinos como as adegas de La Rioja e da Ribeira do Douro, das fábricas de cervexa en Irlanda ou as factorías de habanos en Cuba,” afirmou Diego Calvo, que animou a todas as empresas do sector e ás administracións a traballar unidas baixo esta mesma marca para seguir evolucionando, gañando turistas e consolidándonos no mercado do turismo cultural.
“Este novo campo turístico debemos entendelo como un mecanismo para a rexeneración económica, que abrangue beneficios sociais, culturais e intelectuais e pode axudar a xerar oportunidades de negocio e emprego,” insistiu Calvo.
El presidente provincial, no se olvidó de mencionar los otros puntos fuertes de la provincia como la gastronomía, la naturaleza y el patrimonio. Por ello, la Diputación llevó a esta presentación en Madrid un video promocional en el que aparecen todos y cada uno de los monumentos propiedad de la institución provincial como son el monasterio de Caaveiro, los batanes de Mosquetín, o el castillo de Vimianzo y las torres de Altamira y do Allo o el Ecomuseo do Forno do Forte. Sin olvidar los dólmenes de Dombate, Axeitos y Cabaleiros o el pazo de Mariñán.
O vídeo, con posibilidade dun visionado conxunto pero tamén monumento a monumento, sorprendeu aos asistentes, que valoraron especialmente a beleza e estado destas construcións, algunhas con miles de anos de antigüidade. “Sabemos que, xa de por si, calquera destes monumentos xustifica unha viaxe á nosa provincia”, aseverou Calvo.
Camiño Inglés
E se se fala de paisaxe e patrimonio coruñés é obrigado falar do Camiño Inglés, un patrimonio intanxible pero un dos máis importantes da nosa provincia, que aglutina integramente, xunto á ruta de Fisterra-Muxía, un camiño milenario a Santiago de Compostela. En concreto, faino por 18 concellos dende A Coruña e Ferrol ata a capital de Galicia.
“Apostamos por ofrecer unha alternativa real ao Camiño Francés. Sabemos que temos que ser competitivos co noso Camiño Inglés e niso estamos a traballar”, explicou o presidente.
Esta ruta, especialmente importante ademais, para o turismo internacional pola relación que conserva dende o seu nacemento cos pobos do norte, (británicos, irlandeses, escandinavos, franceses, holandeses, etc), foi valorada como se merecía pola Deputación, que decidiu apostar por ela de forma determinante como alternativa para realizar a ruta Xacobea.
Así, está a traballar na recuperación de espazos degradados e en mellorar a accesibilidade e a sinalización. Neste sentido, eliminará as barreiras arquitectónicas de albergues de Ferrol, Neda, Miño, Betanzos, Bruma, Monte do Gozo e San Lázaro. En canto ás indicacións, Diego Calvo explicou que se recorrerá ás novas tecnoloxías para dixitalizar o Camiño Inglés e geolocalizar o itinerario a través de teléfonos móbiles e comprimidos. Instalaranse sinais con códigos QR nos distintos tramos do Camiño no que os peregrinos encontrarán información de interese en varios idiomas, dende a gastronomía típica dos concellos polos que discorren ás festas, o folclore e outros costumes.
Ademais, o último paso que deu a institución provincial foi editar unha guía en castelán e inglés, da que puideron gozar os asistentes á presentación, e que, máis que unha guía turística, é un libro que combina a información práctica (albergues, rutas, gastronomía…) con historia, lendas, fotografía e anécdotas do camiño.
Deste modo, Diego Calvo atraeu a atención do público presente co obxectivo de que se convertan, non só en visitantes da nosa provincia, senón en prescriptores que promovan o noso territorio. O titular provincial animounos a coñecer “esta terra de contrastes cunha oferta turística para todos os públicos e todas as idades en calquera época do ano”.