O vicepresidente, Alfonso Rueda, inaugurou unha xornada sobre “O tratamento da violencia de xénero nos medios de comunicación e a publicidade non sexista”
O vicepresidente da Xunta, Alfonso Rueda, inaugurou esta mañá a Xornada Técnica sobre “O tratamento da violencia de xénero nos medios de comunicación e a publicidade non sexista”, onde incidiu na importancia dos medios de comunicación na loita contra a violencia de xénero coma transmisores á cidadanía do que acontece na nosa sociedade.
Alfonso Rueda na inauguración destas Xornadas de formación e concienciación dirixida de xeito específico aos xornalistas resaltou a importancia destas profesionais coma encargados de trasladarlle á cidadanía o que acontece na nosa sociedade, coma colectivo especialmente relevante na loita contra a violencia de xénero.
Todas as formas de violencia de xénero aliméntanse dos mesmos problemas de valores, dos mesmos estereotipos caducos e dos mesmos mitos enganosos, polo que é de especial importancia facerlle entender á cidadanía que que a muller agredida nunca é a culpable do que lle sucede, e defender sempre a dignidade e a liberdade das mulleres, e polo tanto evitar tratos indignos ás mulleres nos nosos medios e na nosa publicidade coma medida de prevención da propagación duns valores nocivos e perigosos.
Por iso unha das principais labores que ten encomendado o Observatorio Galego da Violencia de Xénero a través da creación no seu seo da Comisión Asesora de Publicidade non Sexista que se activou o mes pasado e que conta coa participación de axencias de publicidade e profesionais do xornalismo é loitar dende os medios de comunicación e dende o ámbito do discurso e dos conceptos para poder gañar a batalla contra a violencia de xénero antes de que comece. Así, coma velar pola eliminación do sexismo nas mensaxes publicitarias e pola incorporación de mensaxes positivas que contribúan a erradicar todo tipo de discriminación por razón de xénero.
Dúas mesas redondas
A iniciativa está organizada pola Secretaría Xeral de Medios e a de Igualdade e conta con 70 persoas inscritas. Está a desenvolverse no Museo Pedagóxico de Galicia (MUPEGA) e contará con importantes relatores do mundo da comunicación, a universidade e a administración. Haberá dúas mesas redondas co seu correspondente coloquio final para recoller as conclusións dos distintos relatorios e invitar á participación dos asistentes para enriquecer o debate. A encargada de clausurar o evento será a secretaria xeral da Igualdade, Susana López Abella.
A primeira centrarase no tratamento da violencia de xénero nos medios de comunicación e estará formada polo profesor de socioloxía da Educación da USC, Jorge García; a xornalista da TVG, Maite Teijido; e a experta en comunicación e xénero, Pilar López Díez; que abordarán “A violencia de xénero a través dos mass media”, “O papel do xornalista” e “10 anos despois da Lei: cómo os medios tratan a violencia de xénero”, respectivamente. O moderador será Enrique González, subdirector da Secretaría Xeral de Medios.
Pola súa banda, a mesa redonda destinada á publicidade non sexista estará formada polo subdirectora xeral para o tratamento da violencia de xénero, Belén Liste; o presidente de Creatividade galega, Jesús Pérez Seoane; e a profesora de Periodismo da UAB, Elvira Altés; que falarán sobre o papel da “Comisión Asesora de Publicidade Non Sexista”, “o uso perverso dos estereotipos publicitarios” e “O imaxinario oculto da violencia”. Exercerá como moderadora deste segundo bloque Fe Alvedro Riveiro, da Secretaría Xeral da Igualdade. As xornadas serán clausuradas pola Secretaria Xeral de Igualdade, Susana López Abella