Thursday 19 de September de 2024

O Concello empeza o próximo mércores a primeira fase da renovación da rúa Federico Tapia


A Concellaría de Infraestruturas inviste 876.621 euros na reurbanización do tramo entre as prazas Antonio Tenreiro e Galicia

O tenente de alcalde de Infraestructuras, Martín Fernández Prado, e a concelleira de Mobilidade, Begoña Freire, informaron esta mañá do inicio da primeira fase da reurbanización da rúa Federico Tapia, programado para o próximo mércores, 19 de novembro. O Goberno municipal poñerá en marcha un plan de tráfico para facilitar a circulación na zona e mellorar a eficiencia de 10 das 23 liñas do transporte público.
A primeira fase do proxecto de renovación da rúa Federico Tapiasacouse a concurso mediante procedemento aberto e, tras presentarse 14 propostas, adxudicouse a Arias Hermanos Construcións por 876.621 euros, o que supón unha rebaixa do 18,8%
(en 203.257 euros) con respecto ao presuposto de licitación.
A reforma de Federico Tapia é un novo proxecto que impulsa Infraestruturas dentro do plan municipal de modernización de espazos públicos, que conta en 2015 cun presuposto de 35 millóns de euros. Entre os principais obxectivos desta obra, están a mellora da accesibilidade e a revitalización da actividade económica e comercial da zona. Esta primeira fase desta actuación, que alcanza os 5.150 metros cadrados,
acometerase por tramos: entre a praza Antonio Tenreiro e a praza de Vigo, por un lado, e entre as prazas de Vigo e de Galicia, polo outro. O obxectivo é empezar as obras no tramo entre a praza Antonio Tenreiro e a praza de Vigo e, a continuación, ao concluír estes traballos, comezarase o seguinte tramo, ata a praza de Galicia.
Os traballos teñen un prazo de execución de 6 meses -dous menos dos fixados no expediente de licitación-, aínda que durante a campaña do Nadal se pararán as obras dentro do espírito do actual equipo de goberno de compaxinar os traballos coa actividade diaria dos cidadáns e dos comerciantes nunha época estratéxica para o sector.
Esta nova actuación pretende favorecer a mobilidade na zona, así como renovar o pavimento, mellorar a rede de rede de sumidoiros e os puntos de iluminación pública co obxectivo final de revitalizar unha das vías principais da zona urbana e que une os barrios de Catro Camiños, A Falperra e o Ensanche co centro da cidade.
. Rede de augas residuais. Substitúense os antigos colectores para poder implantar un sistema separativo, repoñendo as acometidas das vivendas que se vexan afectadas.
. Rede de pluviais. Proxéctase unha rede de colectores de augas pluviais que recolle as baixantes procedentes das cubertas dos edificios e a través dos sumidoiros as escorrentías da calzada.
. Ordenación das zonas de aparcadoiro. A delimitación das prazas de aparcadoiro permite a súa ordenación
. Recolocación dos colectores de recollida de residuos sólidos urbanos. Recolócanse os colectores en función das necesidades dos cidadáns, liberando prazas de aparcadoiro e mellorando a recollida de residuos.
. Arboredo. Nunha rúa na que non existe vexetación ningunha, plantaranse árbores de folla perenne.
. Melloras das redes de iluminación e telecomunicacións. En ambas as dúas beirarrúas implantaranse canalizacións subterráneas para a expansión das redes de datos, control semafórico e soterramento do cableado de iluminación pública. Formúlase a substitución das luminarias de fachada para a mellora dos niveis de iluminación da rúa.
. Seguridade vial e accesibilidade. Reconfigurar se os cruzamentos, semáforos e pasos de peóns de maneira que se mellora a seguridade vial e a accesibilidade física.

SEGUNDA FASE
Este proxecto de urbanización de Federico Tapia conta cunha segunda fase para a que
convocouse un concurso de ideas que inclúe a reurbanización da praza Antonio Tenreiro -un dos fundadores do Colexio Oficial de Arquitectos de Galicia-, unha superficie aproximada de 3.340 metros cadrados. Para executar esta segunda etapa do proxecto, o presuposto roldará os 700.000 euros. Infraestructuras quere recuperar esta praza e conceder o máximo protagonismo ao peón, mellorando a súa mobilidade.
Como xa aconteceu noutros proxectos, como a reordenación do paseo marítimo, o Concello quere contar coa colaboración dos colexios profesionais para este concurso de ideas que, ademais, foi todo un éxito de participación. Presentáronse un total de 65 propostas, o que garantiu obter o maior número de ideas posibles e, ao mesmo tempo, ofrecer á canteira de técnicos de arquitectura, enxeñaría e urbanismo unha oportunidade de expresar e reflectir a súa creatividade.
O Goberno local conta no xurado do concurso de ideas coa colaboración dos colexios oficiais de Arquitectos e de Enxeñeiros de Camiños, Canles e Portos de Galicia. En total, o Concello repartirá ata 12.000 euros en premios: 6.000 euros para a proposta gañadora, 3.000 euros para o segundo clasificado, e dous accésits de 1.500 euros cada un. A través da área de Infraestructuras tamén se reserva presuposto no caso de que se decida que o responsable ou responsables da proposta gañadora se encarguen ademais da redacción e posterior dirección do proxecto final.
OUTROS PROXECTOS NA ZONA
A renovación de Federico Tapia completarase con outros proxectos xa desenvolvidos na zona, ou que están en execución ou programados para realizar a curto e medio prazo. En total, máis de 3,5 millóns de euros que permitirán crear un itinerario peonil accesible que comunicará Catro Camiños e A Falperra co centro da cidade a través de Federico Tapia, Emilia Pardo Bazán e a avenida de Arteixo.
Xunto á reforma integral da rúa Federico Tapia, o outro proxecto estrela impulsado na zona por este equipo de goberno é a proposta gañadora do concurso de ideas para Mestre Clavé, onde se están a instalar cinco escaleiras mecánicas para salvar un desnivel de 18 metros e eliminar 99 chanzos que unen as rúas Juan Flórez e Sinforiano López. A previsión é que esta obra, na que se invisten 1.129.564,60 euros, estea finalizada no segundo trimestre do próximo ano.

DISPOSITIVO ESPECIAL DE MOBILIDADE
As concellarías de Tráfico e Infraestruturas traballaron de xeito coordinado para poñer en marcha a execución deste proxecto e minimizar o máximo posible as afeccións que se poidan producir na circulación, ofrecendo alternativas á mobilidade nesta zona da Coruña e que á vez supoñerán cambios e melloras en 10 das 23 liñas da rede de transporte público urbano.
A concelleira de Tráfico e Mobilidade, Begoña Freire, destacou que o plan de tráfico deseñado para o ámbito de Federico Tapia comezará a funcionar o próximo mércores, 19 de novembro, a partir das 10.00 horas. Poñerase en marcha o desvío provisional do tráfico nunha zona cunha importante densidade de circulación e que, polo tanto, require de medidas especiais.
Posto que as obras desta primeira fase comprenden o tramo de Federico Tapia dende Ramón de la Sagra ata Marcial do Adaíl, o acceso ao seguinte tramo de Federico Tapia realizarase entrando no Ensanche pola praza de Antonio Tenreiro, Emilia Pardo Bazán e Marcial do Adaíl, onde se recupera o percorrido por Federico Tapia.
Co obxectivo de facilitar o máximo posible os desprazamentos dos condutores, ademais da pertinente sinalización de obra nas inmediacións de Federico Tapia con todos os desvíos provisionais, aos condutores tamén se lles informará a través dos paneis de información variable de Alfonso Molina para que, en caso de que exista unha elevada densidade de tráfico pola zona de Federico Tapia, poidan optar por outras rutas alternativas, como a rolda deNelle ou a rolda de Outeiro -rutas adecuadas sobre todo para os condutores que se despracen á zona do Pazo da Ópera, glorieta de América, zona do Ensanche, Riazor e mesmo Monte Alto; ao igual que co plan de tráfico da Mariña-. Igualmente, faranse as modificacións necesarias na regulación semafórica nos cruzamentos con Marcial do Adaíl para adaptalas ás novas circunstancias do tráfico rodado e peonil.
TRANSPORTE PÚBLICO
Begoña Freire explicou que, co obxectivo de minimizar as afeccións que se produzan con motivo das obras, o plan de tráfico de Federico Tapia inclúe cambios en 10 das 23 liñas da rede de transporte público, ademais doutras medidas complementarias que contribuirán a ofrecer un servizo de bus urbano de calidade.
As modificacións no sistema de transporte público implican a súa integración nun sistema informático, paneis, sinalización, información, na páxina web ou nos cadros de transbordos. A Concellaría de Mobilidade aproveitou estas obras de reurbanización de Federico Tapia para abordar melloras na eficiencia das liñas. Trátase de modificacións formuladas de xeito global -adoptadas de xeito coordinada e integral- que van máis alá da execución desta obra en Federico Tapia e que, ao facerse todas á vez, resultan máis doados dende o punto de vista operativo e máis eficaces para o usuario, pois lle permiten adaptarse e comprender mellor a información. Con estas modificacións o Concello coruñés busca:
1. Mellorar a eficiencia das liñas, utilizando preferentemente o viario principal, xerarquizado conforme ao Plan de Mobilidade Urbana Sostible (PMUS).
2. Mellorar a conexión cos centros sanitarios e hospitalarios.
3. Incorporar medidas complementarias, como un plan de información, a mellora da atención do usuario sobre a base de procedementos de calidade, ou un plan de sondaxe de opinión para avaliar os cambios efectuados nas liñas.
Liñas 24 e EU (Especial Universidade)
Estes buses urbanos circularán dende a parada da estación de autobuses por Alfonso Molina cara á praza de Ourense, Juana de Vega e praza de Pontevedra. Deste xeito, as paradas provisionais serán as seguintes: Alfonso Molina-intersección con Fernández Latorre; praza de Ourense; e praza de Pontevedra-oficinas do Deportivo.
Esta modificación do percorrido aconsella tamén a substitución da parada que actualmente realizan as liñas universitarias á altura do número 10 de Juan Flórez pola existente na praza de Pontevedra xunto ás oficinas do Deportivo. Esta decisión adoptouse porque se evitan as dificultades de manobra dos autobuses para acceder á parada do inicio de Juan Flórez, coa realización nun espazo reducido dun xiro de practicamente 180 graos (de Francisco Mariñoa Juan Flórez); porque se aproxima esta parada á existente en praza de Pontevedra-Femenino, o que favorece os transbordos; porque se aumenta a potencialidade das liñas ao conectalas con dous puntos estratéxicos do transporte como son as prazas de Pontevedra e Ourense; e porque se manteñen as frecuencias e tempos de viaxe ao desvialas no seu itinerario da zona de afección de obras.
Liñas 3 e 3-A
A parada que na actualidade realizan as liñas 3 e 3-A na praza de Pontevedra xunto á sede do Deportivo pasará a efectuarse no número 10 de Juan Flórez, o que posibilita que a liña 3-A poida circular no tramo de Juana de Vega polo túnel da praza dePontevedra, mellorando así a súa frecuencia.

Liñas 21 e 22
En dirección entrada á cidade, estas dúas liñas farán o seu percorrido habitual ata chegar a Catro Camiños, onde, en lugar de seguir por Castiñeiras e Federico Tapia, circularán por Cuesta daPalloza, Primo de Rivera, Liñares Rivas, praza de Ourense, Juana de Vega e praza de Pontevedra, onde recuperarán o seu itinerario.
Deste modo, as paradas provisionais serán as seguintes: Costa daPalloza, á altura do número 5; Primo de Rivera-Palloza; Primo de Rivera-Viaducto; praza de Ourense;e praza de Pontevedra.

Liñas 23
O Concello aproveita esta reordenación para atender a demanda dos veciños de
O Birloque, Elviña e Pablo Picasso, pois esta liña prestará servizo ao hospital Abente e Lago. Así, esta liña en sentido entrada á cidade, e a partir de Ramón e Cajal-El Corte Inglés, continuará o seu percorrido por Ramón e Cajal, avenida do Exército, Primo de Rivera, Liñares Rivas, praza de Ourense, Obelisco, Porta Real e hospital Abente e Lago, realizando as paradas xa existentes ao longo do seu percorrido.
Esta importante reordenación significa a mellora de conexión co centro da cidade, con dous centros sanitarios importantes (Casa do Mar con Abente e Lago) e a mellora de frecuencia da liña e do servizo de bus urbano dos veciños de Feáns, ou Birloque e Elviñaao unificarse coa liña 23-A.
As novas paradas en sentido entrada á cidade e a partir de Ramóne Cajal-El Corte Inglés son as seguintes: avenida do Exército-Porto; Primo de Rivera-A Palloza; Primo de Rivera-Viaducto; praza deOurense; praza de Mina; Obelisco; Autoridade Portuaria; Costa de
Ou Parrote; Abente e Lago.
Liña 11
Nesta primeira fase da obra de Federico Tapia, a liña 11 non se verá especialmente afectada, pero si o fará en fases posteriores.Begoña Freire explicou que se trata dunha liña de longo recorrido (Monte Alto-A Grela), con caneos pouco racionais e que circula por cruces que, debido á súa intensidade de tráfico, retardan os tempos do servizo.
Os técnicos da área de Mobilidade e da Compañía de Tranvías analizaron as melloras que permitan optimizar e simplificar o percorrido desta liña. A modificación formulada acurta o seu percorrido para realizar un itinerario máis directo e racional: en lugar de subir pola rúa Hospital cara á rúa San Juan, continuará polo paseo marítimo cara a
Ás Lagoas, incorporándose unha nova parada á altura do colexio Salesianos e continuando dende o Hotel Meliá María Pita co seu itinerario habitual. Será un itinerario circular por Monte Alto, entrando Polas lagoas e saíndo pola praza de España.
Esta reordenación mellora as frecuencias e tempos de viaxe e supón unha alternativa para novos usuarios potenciais xa que a liña 11 dá servizo ao polígono da Grela dende o pasado mes de setembro, atendendo unha demanda histórica da asociación de empresarios e dos traballadores das máis de 500 empresas asentadas no polígono. Ademais, evítanse duplicidades de liñas en zonas xa servidas por outras liñas de bus urbano.
Liña 4
Esta liña mantén o itinerario habitual, se ben á altura do centro de saúde de Santa Lucía se dirixirá cara a Emilia Pardo Bazán e Marcial do Adaíl, onde se incorporará a Federico Tapia. Os cambios non afectan ás paradas actuais.

Liña 6
Será a gran novidade na reordenación do transporte público que entrará en funcionamento o próximo mércores. A liña 6 percorrerá a rolda de Monte Alto, unha medida que, no marco do PMUS, atende e dá resposta a veciños e comerciantes desta zona do barrio de Monte Alto.
A solución analizada implica variar o itinerario: dende San Amaro, en lugar de seguir por Santo Tomás, continuará pola avenida de Navarra e rolda de Monte Alto para enlazar co seu itinerario habitual na avenida de Hércules, á altura do número 115.
As paradas deste novo trazado dispoñeranse en Orillamar 96, avida de Navarra-Rolda de Monte Alto, Rolda de Monte Alto 32, Rolda de Monte Alto 52, e avenida de Hércules 115. Dispoñeranse de xeito provisional co fin de avaliar e confirmar a súa situación cos veciños e comerciantes da zona, converténdose entón en definitivas.
“Todos estes cambios supoñen unha importante reordenación de 10 das 23 liñas da rede de transporte público e algunhas consolidaranse como definitivas tras coñecer a opinión dos usuarios e avaliar o seu funcionamento”, afirmou Begoña Freire, quen explicou que o compromiso da Compañía de Tranvías cos seus clientes e co Concello implica a avaliación e validación de todos estes cambios que agora se implementar a través dun plan de información e atención ao usuario que sirva para coñecer as vantaxes das melloras realizadas, así como un plan de sondaxe de opinión respecto aos cambios para poder tomar unha decisión definitiva. Neste sentido, a concelleira de Mobilidade afirmou que Tranvías aceptou o reto esixido polo Concello e se comprometeu a traballar con criterios de calidade integrada.