O actual proxecto contempla un custo de 24 millóns de euros e podería reducirse en 12 millóns de euros, segundo un informe dos enxeñeiros e arquitectos municipais, que expoñen
O Concello de Cambre acaba de presentar as súas alegacións ao proxecto construtivo da Vía Ártabra e espera que sexan consideradas pola Consellería de Infraestruturas. De non ser así o Concello chegará ata as máis altas estancias legais para defender os dereitos dos veciños e veciñas de Cambre. Presentou as seguintes alegacións:
Plan Sectorial aprobado en 2004
Entre as obxeccións á obra do viario, que enlazará a N-VI coa AP-9 pola Gándara, destaca que o proxecto construtivo non se axusta ao Plan Sectorial aprobado en 2004 polo actual presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijoó, nin tampouco ao trazado aprobado no seu momento polo pleno de Cambre en 2006. Neste caso, o Plan sectorial prevía un viario VR-80 e C-80 e no proxecto actual contémplase un de tipo Vía Rápida 100. Ademais, no Plan Sectorial expúñase o nó de ligazón en Catro Camiños (Cecebre) e libre de peaxe, e, en cambio, agora proxéctase na Gándara. A formulación actual suprime a entrada e saída á AP-9 cara a Santiago que actualmente está en Catro Camiños.
Irregularidade legal -autorización previa Fomento
A Consellería de Infraestruturas sacou a exposición pública aínda proxecto construtivo que non conta cos informes do Ministerio de Fomento. Curiosamente o ente que ten a titularidade dos dous viarios que se pretenden conectar. A propia conselleira asegura que o viario non terá peaxe, pero a Xunta de Galicia non pode certificar algo que non é da súa competencia. E, aínda máis grave, publícase un documento que a lei di textualmente que debe contar coa autorización previa e pertinente de Fomento.
Irregularidade no proceso construtivo
O proxecto de trazado aprobado en 2009 debería contar coa presentación de tres trazados alternativos, ou solucións, tal e como esixe a lexislación, con todo, só se presentou un único trazado. Esta situación foi alegada no seu momento polo Concello de Cambre en 2009 nun recurso de reposición que xamais foi contestado.
Incumprimento do prego de contratación do proxecto construtivo
No prego de contratación do proxecto construtivo establécese nunha das cláusulas a obrigación de contar coa participación dos concellos afectados (Cambre, Sada e Oleiros) para a redacción do mesmo. A día de hoxe ninguén se puxo en contacto coas tres administracións locais.
Previsión de continuar á A-6
A Consellería non ten intención de continuar a Vía Ártabra á A-6, segundo as informacións do portavoz do Partido Popuar no Concello de Cambre. Por este motivo remitíuselle á Consellería de Infraestruturas unha carta certificada para que verificase a información vertida polo edil popular.
Humidal Protexido
O trazado do actual proxecto afecta directamente a un humidal protexido pola Normas Subsidiarias de Cambre, incluso a Consellería de Medio Ambiente xa advertiu no seu momento da transcendencia deste problema, esixíndolle a Infraestruturas que antes de levar a exposición pública o proxecto tivese os informes oportunos deste departamento.
Aforro de 12 millóns de euros
O actual proxecto contempla un custo de 24 millóns de euros e podería reducirse en 12 millóns de euros, segundo un informe dos enxeñeiros e arquitectos municipais, que expoñen que o nó na Gándara ten un custo de aproximadamente 12 millóns (8 millóns polo entroncamento ata A Gándara e 4 polos viarios adxacentes que se proxectan na actuación. Con todo, se a previsión é continuar ata a A-6, tal e como está aprobado, deberíase facer outra conexión en Cecebre, polo que entenden como máis viable a ligazón en Catro Camiños que reduciría á metade a obra.
Afección Pazo dous Vales
O trazado actual elévase por encima do Pazo dous Vales uns dez metros de altura cando no proxecto limitábase a pasar a nivel, unha situación que afectaría a un edificio protexido por Patrimonio.
Afección Ou Cobelo: Camiño Real
Preto de 40 vivendas de Cobelo, (Pravio), no Camiño Real quedarían sepultadas polo viario de alta velocidade.
Conexión A Gándara repercusión negativa para 7.000 persoas
A conexión na Gándara e non en Catro Camiños supón que os veciños (uns 7.000) das parroquias de Cambre afastadas do entroncamento na Gándara véxanse obrigados a utilizar outro tipo de vías alternativas e, por tanto, queden excluídos desta actuación de mobilidade.
VIARIO 11-17 Advertencia Medio Ambiente (Caso similar)
A Consellería de Medio Ambiente acaba de esixir á Consellería de Infraestruturas nun caso similar, o do Viario 11-17, que non pode resolver este tipo de trámites sen contar co informe ambiental posto que en ambos os casos preténdese unha actuación de estradas que afecta a ríos ou zonas naturais protexidas.
5 Alternativas
O Concello de Cambre presentou nestas alegacións cinco soluciones de entroncamento en Catro Camiños con diferentes afeccións, a varios niveis, que espera que sexan estudadas pola Consellería. É posible resolver o nó en Catro Camiños.