· A concentración, celebrada esta mañá, reuniu a ao redor de 50 veciños e veciñas de Cortiñán e doutros lugares do municipio, ademais de membros da corporación municipal.
· Os asistentes portaron unha pancarta co lema ‘Por unha alternativa xusta. Cortiñán non mutílase”.
O Concello de Bergondo, xunto cos veciños e veciñas afectados, mostrou hoxe o seu rexeitamento ao proxecto actual do Ministerio de Transportes para o ramal de conexión entre as liñas León–A Coruña e Betanzos Infesta–Ferrol, que supoñería a supresión do baipás de Infesta.
Durante a manifestación, as ao redor de 50 persoas participantes; entre veciños, veciñas e representantes de todos os grupos da corporación municipal, a excepción do BNG; cortaron puntualmente a DP-0105 parapetados tras unha pancarta co lema ‘Por unha alternativa xusta. Cortiñán non mutílase’.
No acto púxose de manifesto a unidade do Concello e da cidadanía en defensa dunha alternativa máis sensata, máis económica e máis xusta, que minimice o impacto sobre o territorio e as vivendas da parroquia de Cortiñán.
“Non estamos en contra dá mellora dás comunicación ferroviarias, pero non vemos ou beneficio común por ningún lado, nin para Cortiñán nin para Bergondo”, explicou a alcaldesa, Alejandra Pérez Máquez. ”Isto sería un parche para aforrar 6 minutos pero ou que hai que plantexarse é que futuro ten ou transporte cara Ferrol?”, cuestionou.
O primeiro tenente de alcaldesa, Juan Fariña, salientó que “estamos nesta loita cos veciños, sobre todo cos máis afectados. Vaise a facer unha desfeita terrible e, en cambio, a alternativa que nós presentamos era máis razoable”.
O portavoz do Partido Popular, Manuel Fafián, mostrou o seu “apoio a estas reivindicacións para que vos veciños teñan un bo futuro e evitar vertebrar máis ou Concello. Cremos que é moi necesario que as infraestruturas que se fagan non afecten, na medida do posible, aos veciños”.
O goberno local lembra que xa presentou un recurso #ante o Ministerio de Transportes tras rexeitarse a súa proposta, a coñecida como alternativa 5S, que expón unha modificación técnica e económica máis sostible, afastando o trazado das vivendas e reducindo as expropiacións.
O Concello agradeceu a asistencia e a implicación dos veciños e veciñas de Cortiñán e outras parroquias, así como o apoio de toda a corporación municipal.
Antecedentes
O organismo estatal xustifica que a solución inicial “conta cun trazado que cumpre a normativa, non supón problemas futuros na explotación do ramal, non afecta directamente a ningunha vivenda, edificación industrial nin instalación da subestación e ademais conta cun informe de impacto ambiental aprobado”.
Afirmación coa que non está de acordo o goberno local, que considera que esta solución, denominada Alternativa 6, “afecta gravemente aos nosos veciños e veciñas, ao noso urbanismo e territorio” mentres que a Alternativa 5s proposta polo Concello é “máis sensata, máis económica e máis xusta”.
O Concello presentou recentemente o seu recurso a esta decisión xa que considera que os argumentos expostos polo Ministerio non se corresponden á realidade xa que “a solución proposta porque afecta gravemente aos nosos veciños e veciñas, ao noso urbanismo e ao noso territorio, sendo altamente daniña contra unha zona concreta e afectada da parroquia de Cortiñán”.
Lembran que ”aínda que a vía non pasa por encima de moitas vivendas déixaas na zona de servidume do ferrocarril, quedando atrapadas e mutilando o urbanismo nunha zona urbanizada xa que non se poderá construír nada nun futuro”. “Están a transformar ese chan en residual, con propiedades devaluadas ou directamente invendibles, algo que nin é lóxico, nin é humano, nin é politicamente admisible para esta administración”, afirman.
Alternativa 5S
A alternativa proposta polo Concello de Bergondo, que denomina ‘5S’, supón unha adaptación dos trazados estudados nas alternativas 5 e 6 da administración estatal. Así, recolle un primeiro tramo xa contemplado na alternativa 5, modificándoo economicamente ao trasladar o entroque coa vía existente para suprimir un primeiro viaduto innecesario sobre a estrada provincial; modifícase a continuación o trazado posterior; e, por último, entróncase co último tramo estudado da alternativa 6.
“Parécenos máis sinxela, máis social, moito máis económica, con menos expropiacións, afastada da zona urbana e afectando só, e de forma pouco destacable, a unha zona industrial”, explican.
Ademais de afastar o trazado das edificacións existentes, coa solución proposta minóranse moito os viadutos. Non sería necesario o primeiro viaduto sobre a estrada DP-0105 xa que a bifurcación da vía realizaríase uns metros máis adiante, en campo aberto. Tan só na zona ocupada por Talleres Suárez e Loureda hai que proxectar un viaduto, máis económico, e tamén unha ponte para cruzar a N-VI.
A conclusión á que chegan desde o Concello é que “con esta solución non se deixan vivendas capadas e atrapadas na zona de servidume do ferrocarril, nin se expropian propiedades privativas de cidadáns, que tampouco ven afectadas polo son do tren, xa que as actuacións trasládanse ás zonas forestais ou industriais, sen afección da paz precisa nos fogares. A solución é más sensata, más económica, e más xusta. O efecto é triplo, o económico, a protección do cidadán e a protección do territorio de Bergondo”.




Deja un comentario
Lo siento, debes estar conectado para publicar un comentario.